Brev:
Fryse banan
31. januar 2010
Alder:
4 mdr.
Fryse banan
Hej Helen
Nu har jeg igen brug for et råd, men først vil jeg lige følge op på mit sidste brev til dig, som jo faktisk var ret alvorligt.
Jeg fødte få dage efter dit svar en lille smuk pige. Det ændrede alt herhjemme til den positive side. Storebror har fra dag 1 elsket baby, han kysser og krammer hende, han ligger sig tit ned på legetæppet for at putte med hende og han fortæller stolt alle at hun er hans baby :)
Storebror er også blevet rigtig god til at snakke, så det har fjernet mange frustrationer, han siger "baby sove" det betyder vi skal lægge hende fra os, så han kan have os for sig selv lidt, det respekterer vi og han har nok derfor aldrig udvist jaloux adfærd overfor hende.
Samtidig er far og jeg blevet enige om reglerne herhjemme, så storebror ikk er forvirret, vi tager os også begge 2 tid til at være alene med storebror i form af ture i svømmehallen, skoven eller på legepladsen, det er skønt og vi nyder ham bare, der er meget mere ro på herhjemme og det kan han mærke.
Til sidst har vi flyttet storebror fra dagpleje, hvor der var 3 babyer til en skovvuggestue, hvor der er masser af jævnældrene børn, han elsker det, han har fået de rette rammer og vi forældre er enige, så vores lille familie klarede skærende og vi nyder det i fulde drag
Men mit spørgsmål handler om mad til lillesøster som blir 4 måneder om få dage.
Jeg laver selv ris og majsgrød til hende af ris og majsmel fra urtekram, men til det vil jeg gerne blande noget frugtmos i, så jeg har kogt alverdens frugtmos og frosset det i isterningebakker, men så er det lige med banan, hvis jeg gerne vil lave f.eks. jordbær/banan eller pære/banan, kan man overhovedet fryse banan? hvis ja hvordan laver jeg så mosen med banan??
Et langt brev, men et kort lille spørgsmål, jeg ser frem til dit svar og endnu engang tak fordi du har så god en brevkasse :)
Hilsner herfra